America - Simon & Garfunkel

America - Simon & Garfunkel

アメリカ ― サイモン&ガーファンクル

 

“Let us be lovers, we’ll marry our fortunes together
I’ve got some real estate here in my bag”
So we bought a pack of cigarettes and Mrs. Wagner’s pies
And walked off to look for America

 

「恋人になって、運命を共にしよう

ほら、バッグにちょっとした不動産も入ってる」

そうしてぼくたちは煙草を一箱とミセス・ワグナーのパイを買って

アメリカを探しに出かけた

 

Kathy,” I said, as we boarded a Greyhound in Pittsburgh
“Michigan seems like a dream to me now
It took me four days to hitch-hike from Saginaw
I’ve come to look for America”

 

「キャシー、」ピッツバーグでグレイハウンドに乗るときにぼくは言った

「ミシガンがもう夢みたいに思えるね

サギノーからヒッチハイクして4日もかかって

ぼくはアメリカを探しに来たんだ」

 

Laughing on the bus
Playing games with the faces
She said the man in the gabardine suit was a spy
I said, “Be careful, his bow tie is really a camera”

 

バスの中で笑った

乗客の人相でゲームをしてたのさ

彼女が言った ギャバジンのスーツの男はスパイだって

ぼくは言った「気をつけろ、あの蝶ネクタイはカメラだぞ」

 

“Toss me a cigarette, I think there’s one in my raincoat”
“We smoked the last one an hour ago”
So I looked at the scenery, she read her magazine
And the moon rose over an open field

 

「煙草を取ってよ、レインコートに一本あるだろう」

「最後の一本、一時間前に吸ったじゃない」

それでぼくは景色をながめ、彼女は雑誌を読んだ

月が野原にのぼっていった

 

Kathy, I’m lost,” I said, thought I knew she was sleeping
“I’m empty and aching and I don’t know why”
Counting the cars on the New Jersey Turnpike
They’ve all come to look for America
All come to look for America
All come to look for America

 

「キャシー、ぼくは迷子なんだ」ぼくは言った、彼女は眠っていたから

「空っぽで、痛くて、なぜだかわからない」

ニュー・ジャージーの高速で車を数えた

彼らはみんなアメリカを探しに来た

みんなアメリカを探しに

みんなアメリカを探しに